Pielegnacja

Pielegnacja

Pielegnacja

Jeżeli chcesz cieszyć się zdrowymi i pięknymi włosami musisz poświęcić im trochę czasu i przestrzegać zasad pielęgnacji. Jedną z nich jest dobór szamponu, przeznaczonego dla Twojego typu włosów. Powinien on posiadać PH odpowiednie dla skóry głowy, t.j. 5,5. Ważne jest również, aby nie posiadał substancji drażniących takich jak SLS czy SLES – wybieraj szampony o delikatnym, naturalnym składzie. Dostosuj szampon do rodzaju włosów: włosy suche myj szamponem przeznaczonym do włosów suchych, włosy farbowane – szamponem do włosów farbowanych, a włosy przetłuszczające się – szamponem do włosów przetłuszczających się. Unikaj również używania zbyt ciepłej wody do mycia włosów, ponieważ wzmaga ona ich wysuszanie. Nawilżaj włosy przy pomocy odżywek, masek, balsamów czy olejów.

Przetestuj różne produkty i zobacz, który z nich Twoje włosy lubią najbardziej. Osoby ze skłonnością do przetłuszczania włosów powinny nakładać odżywkę na same ich końce, aby uniknąć dodatkowe natłuszczania głowy. Zrezygnuj z preparatów „bez spłukiwania”, ponieważ dodatkowo obciążają one włosy. Po umyciu pozwól włosom schnąć samoistnie. Nie wycieraj ich ręcznikiem, ponieważ mokre włosy są bardziej podatne na złamania.

Jeżeli już musisz użyć suszarki, trzymaj ją w odpowiednio dalekiej odległości od włosów i używaj najchłodniejszego strumienia powietrza. Unikaj również stosowania lokówek i prostownic. Staraj się rozczesywać włosy najdelikatniej jak umiesz, nie szarp ich, ponieważ tylko je osłabisz i spowodujesz ich wypadanie. Nie rozczesuj mokrych włosów, poczekaj aż trochę przeschną i wtedy dopiero chwyć za szczotkę. Również farbowanie i rozjaśnianie włosów osłabia strukturę włosów i powoduje ich wysuszanie – na rynku dostępne są naturalne farby, niezawierające substancji niszczących włosy. Regularne podcinanie rozdwojonych końcówek także korzystnie wpłynie na wygląd Twoich włosów. Musisz jednak pamiętać, że pielęgnacja od zewnątrz nie wystarczy – zacznij działać od wewnątrz poprzez stosowanie odpowiedniej diety bogatej w tłuszcze roślinne, beta-karoten, selen, krzem, żelazo, cynk i siarkę.

Osoby zabiegane mogą skorzystać z alternatywy jaką są suplementy diety. Trzeba jednak pamiętać, że nie zastąpią one zbilansowanej diety i nie powinno się ich fossa.com.pl stosować cały czas. Jeśli stawiasz na suplementy, wybieraj te z naturalnymi składnikami – pokrzywa, skrzyp czy oleje.

Artykuł dzięki: